1925 – 1927 yılları arasında, Rudge – Withworth isimli bir motorsiklet şirketi, motorsiklet modelleri arasına, daha önce başka hiçbir motorsiklet markasında örnekleri görülmemiş aksesuarlar katmıştı. Motorsikletle turlamak kavramına yeni bir bakış açısı olan bu yeniliğe, sepetli bir motorsiklet tarafından çekilen, içinde yatağı, masası vs olan bir çekme karavan da dahildi. Yanda ve aşağıda gördüğümüz fotoğraflar da yine aynı yıllardan. Sepetli motorsikletler konusunda iddialı olan şirket, yandaki sepet yerine kano da taşınabileceğini göstermek için, kanonun kısa sürede takılıp sökülebileği bir sistem tasarlamışlardı. Ve ortaya bu görüntüler çıktı.
Açıkçası çok imrendim. Aynı şekilde kayağımı taşıyıp oraya buraya motorla gidip, suya indikten sonra tekrar pılımı pırtımı toplayıp geri gelebilmeyi isterdim. Hatta bu fotoğrafları görmeden önce bunun hayalini kuruyordum, hala da kuruyorum. Şu anki trafik mevzuatı gereği bir motorsikletle bu kadar uzun bir kanonun taşınabileceğini sanmam, polis amcalar buna izin vermez. Bunun yerine, bildiğimiz sepetli bir motorsikletle katlanır bir kayak taşıyarak bu gezileri yapmak istiyorum. Normalde kullandığım kayağım haricinde bir de çift kişilik Klepper marka kayağın kopyası olan katlanır bir kayağım var. Bu kayağın iskeleti sökülüp katlanabiliyor, bu sayede irice bir çanta oluveriyor. Bunu paketli olarak taşıyıp gittiğim yerde kurarak suya inip, gezinin ardından tekrar aynı şekilde katlayıp geri döneceğim. İstanbul’da yaşadığımı düşünecek olursak, yakın yerlerdeki göller ve kıyılara ulaşmak için çok mantıklı olabilir. Evet, ben de istiyorum…